De wereld is aan het digitaliseren. Vroeger hadden we niet eens mobiele telefoons, ipads, computers en televisies. Deze digitalisering biedt ook veel mogelijkheden voor ondernemers. In deze blog zullen we ons richten op zogenaamde bestelzuilen. Het implementeren van bestelzuilen kan veel kosten besparen als ondernemer. Dus laten we eens kijken naar de voordelen van zo’n ‘’bestelzuil’’
Wat is een bestelzuil?
Simpel gezegd lijken bestelzuilen op interactieve schermen waar je informatie, het menu of andere dingen op kunt zien. De moderne bestelzuilen hebben touchscreens, waardoor je dus zelf ook een bestelling kunt plaatsen. Een bestelzuil verschilt enorm in grootte. Zo heb je bestelzuilen van enkele tientallen centimeters, maar ook bestelzuilen van meters groot.
Wat zijn de voordelen van een bestelzuil?
Een bestelzuil heeft vele voordelen. Het eerste grote voordeel is dat je minder personeelskosten zult hebben. Je hebt namelijk geen personeel nodig om bestellingen op te nemen of om klanten met informatie te voorzien (dit doet het interactieve scherm zelf). Verder zorgen de bestelzuilen voor een betere doorstroming van de klanten. Er zullen namelijk minder lange rijen ontstaan door de bestelzuilen. Ook kunnen bestelzuilen worden geprogrammeerd om suggesties te doen voor aanvullende items of upgrades, wat de kans vergroot dat klanten extra producten toevoegen aan hun bestelling, wat de omzet verhoogt.
Is een bestelzuil duur?
Of een bestelzuil duur is of niet hangt af van meerdere factoren. Denk hierbij aan de kwaliteit van de bestelzuil, de functionaliteit, het merk en eventuele aanvullende functies zoals betalingssystemen of een integratie met het kassasysteem. Wat je wel in je achterhoofd moet houden is dat het een initiële investering is. Dit betekent dat je een bestelzuil kunt zien als een langetermijninvestering. Over de tijd zul je gegarandeerd de kosten terugkrijgen.